16 Ekim 2009 Cuma

OKUL DENEYİMİ-2

A-) İLK İZLENİM

Duygusal olarak hissettiklerim...

23 Nisan İlköğretim okuluna kapıdan ilk girdiğimde bahçede koşuşturan çocuklar gülümsememe yol açtı.Bir an kendi okuluma öğretmen olarak girdiğimi hayal ettim.Gerçekten çok güzel bir duygu. "Umarım seneye gerçek olur" diye içimden geçirdim.

Somut izlenim ve gözlemlerim...

Okul iki binadan oluşuyordu.Kapıdaki görevliye öğretmenler odasını sordum ve okulun Bilişim Teknolojileri öğretmeni ile tanışmak üzere öğretmenler odasına doğru yürüdüm.Okulda bilgisayar derslerini bir formatör bir de Bilişim Teknolojisi öğretmeni okutmaktaydı.Benimle ilgilenicek olan ERAY YILMAZ hocaydı.ERAY YILMAZ hocayla tanışıp uygun bir gün belirledik.Çarşamba günü 12:45 de tekrar görüşmek üzere okuldan ayrıldım.



**Öğretmen konusunda gözlemlerim...

Çarşamba günü güzelce giyinip okulun yolunu tuttum.Diğer grup arkadaşlarım SEMİH ve ALİ ile ERAY hocanın odasında buluştuk.Öğretmenimiz bizi çok iyi bir şekilde karşıladı.Bize karşı oldukça ilgiliydi.ERAY hoca bize o gün yapacağı etkinlikten bahsetti.Birlikte neler yapacağımızı konuştuk.Kendisinin de bizim Üniversitemizden mezun olduğunu anlattı ve bu okul deneyimi dersinin ileride bize çok faydası olacağını söyledi.


**Öğrenci konusunda gözlemlerim...


Artık ders saati yaklaşmıştı.ERAY hoca önde ,biz arkasında sınıfa doğru yürüdük.Derse girdiğimizde bütün gözler bizim üzerimizdeydi.Öğrenciler baştan aşağı bizi süzüyor, bizi inceliyordu.Bu durum beni biraz tedirgin etse de zaman geçtikçe alıştım.ERAY hoca bize geçen derste öğrencilerinden 30 yıl sonrası için bir bilişim teknolojisi aracı keşfetmelerini istediğini anlattı.Hep birlikte öğrencilerin keşfettiği bilişim teknolojisi araçlarını inceledik ve gördüm ki gerçekten çok yaratıcıydılar.Fikirleri çok hoşuma gitti.Hayal dünyaları o kadar genişti ki çok farklı şeyler üretmişlerdi.


VEEE...


O gün gerçekten çok hoşuma giden bir olayı paylaşmak istiyorum sizlerle:)


ERAY hoca güzel fikirler üreten öğrencilerin kağıtlarını ayırıyordu ve bunlar içinden en güzel ve en yaratıcı olan üçünü okulun sitesinde yayınlayacaktı.Kağıtlar içinden beğenmediği dört tanesini ayrı bir kenara koymuştu.Onları okumayacaktı sınıfta.Ayağa kalktı,öğrencilerden sessiz olmalarını istedi ve tek tek öğrencilerin buluşlarını diğer öğrencilerle paylaştı.Birbirlerinin buluşlarını hepsi merakla dinliyordu.Kağıtlar bitince yerine oturdu.Aradan beş dakika geçti geçmedi kısa boylu,iri gözlü bir öğrenci yanımıza geldi ve onun kağıdını niçin okumadığını sordu.Ben bu soru üzerine merakla ERAY hocanın cevabını bekledim.Nasıl bir cevap vereceğini gerçekten merak ediyordum.

Eray hoca öğrencinin ismini sordu.Beğenmediği için kenara ayırdığı kağıtlar arasından öğrencinin kağıdını buldu.Kağıdı öğrenciye çevirerek burda ne anlatmak istediğini açıklamasını istedi.Öğrenci buluşunu açıkladı.Çok yaratıcı bir buluş değildi.Diğerlerine göre gerçekten basitti.ERAY hoca dikkatle öğrenciyi dinledi."güzel" dedi.Öğrenci ERAY hocaya gülümsedi ve yerine doğru yöneldi.

ERAY hoca sonra bize dönerek "ne olursa olsun öğrencinin hevesini kırmayacaksınız" dedi.Onun kağıdı yine beğenilmeyenler arasındaydı ancak o kendi buluşunun çok yaratıcı olmasa da güzel olduğunu biliyordu artık:)

B-) ÖĞRETMEN OLABİLECEK/OLABİLİR MİYİM?

Öğretmenlik küçük yaştan itibaren hayal ettiğim bir meslekt.Öğretmenlik mesleğini seviyorum.Öğrencilere birşeyler öğretmek hoşuma gidiyor,okuldaki o hava..o ortam içinde yer almak hoşuma gidiyor.Ve iyi bir öğretmen olabileceğime inanıyorum:)


**
Öğretmenlik mesleğine kendimi uygun buluyor muyum?

Evet, öğretmenlik mesleğine kendimi uygun buluyorum.İyi bir öğretmenin kişiliğinde taşıması gereken bazı özellikleri olmalıdır.Mesela sabırlı olmalıdır, çocukları sevmelidir,
bir şeyler öğretmeyi sevmelidir,anlayışlı olmalıdır...Evet..evet..bu saydıklarım beni anlatıyor işte:)


**
Öğretmenlik mesleği için yeterliliklerim uygun mu?


Öğretmenlik
mesleği konusunda alan yeterliliklerim açısından kendimi uygun buluyorum.Ancak mesleki açıdan elbetteki çok eksiğim var.Bunlarda zamanla,tecrübe ile kazanılacak olan şeyler.Örneğin sınıfta disiplini pek sağlayamayacağımı düşünüyorum çünkü ben yapı olarak sakin bir insanım ve sanki sert bir imaj çizemezmişim gibi geliyor.Ancak bu stajımda gözlemlediğim kadarıyla bu zamanla kazanılan birşey.Ve ben de bunu zamanla kazanabileceğime inanıyorum...


**
Kafamdaki öğretmenlik modeline ulaşabilmem için neler yapmalıyım?


Kafamdaki öğretmen modeli nedense kusursuz bir öğretmen:)herşeyiyle dört dörtlük bir öğretmen ve öğrencileri tarafından çok sevilen sayılan biri.Elbetteki buna ulaşmak o kadar kolay olmayacak benim için.Ancak istedikten sonra başarabileceğime inanıyorum.Öncelikle bilgisayar alanında gerekli bilgiye sahip olmam lazım.Donanım konusunda pek bilgili olduğumu söyleyemem.Bu eksiğimi en kısa zamanda gidermeyi düşünüyorum.Öğretim ilke ve yöntemleri konusunda bilgi sahibiyim ancak bilgi sahibi olmak yetmiyor bunu etkili bir biçimde kullanmamız gerekiyor.Bunu da öğrenmem gerek.Ayrıca sınıf yönetimi konusunda da kendimi geliştirmem gerekiyor.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder