10 Aralık 2009 Perşembe

DERSİN DÜZENLENMESİ VE AŞAMALARI




Sınıf: 7/A
Ders: Bilişim teknolojileri
Öğretmen: ERAY YILMAZ
Öğrenci sayısı: 22

Derse hazırlık ve planlama: Öğretmen, perde ve projeksiyon cihazı önceden hazırlandığı için ders anlatımına başladı

Başlangıç: Öğrencilerden monitörlerini kapatmaları istendi. Geçen hafta derste ne yapıldığı öğrencilere soruldu. Alınan cevaplar doğrultusunda geçen haftanın özeti öğrencilere sunuldu ve bugünkü konunun girişi yapıldı. Öğrencilere anlatılacak olan konunun onlara ne gibi faydaları olacağı açıklandı.

Dersin amaçları: İnternetin etkin kullanımı.

Öğretme-Öğrenme süreci: Öğretmen öğrencilere internetten alışveriş yapmak için hangi siteleri sıklıkla kullanırız? Sorusunu yöneltti. Bu siteleri neden tercih ettiklerini sordu ve alınan cevaplar doğrultusunda interneti kullanırken nelere dikkat etmeleri gerektiğini, sitelerin güvenli olup olmadığını nasıl öğrenebileceklerini kısaca anlattı. Daha sonra örnek olması açısından lcd ekran bir masaüstü bilgisayar satın almak için www.gittigidiyor.com sitesine girdi. Lcd ekran kelimesi öğrencilere Türkçe açılımı ile birlikte açıklandı. Öğretmen kullandığı her İngilizce kelimenin Türkçe karşılığını mutlaka açıklıyordu. Bilgisayar satın alırken nelere dikkat edilmesi gerektiği örnekle açıklandı. Alışveriş için yapılması gereken adımlar tek tek gösterildi. Öğretmen genel olarak soru-cevap, anlatım ve gösteri yöntemlerini kullandı. Derse öğrenciler geçmişteki yaşantılarından örnekler vererek katıldılar, yorumlar yaptılar. Öğretmen her aşamada öğrencilere nitelikli sorular yöneltiyor ve alınan cevaplar dönütler veriyordu. Daha sonra cevaplar doğrultusunda konu anlatılıyordu.

İletişim: Öğretmenin öğrencilerle olan iletişimi güzeldi. Öğretmen ses tonunu oldukça iyi kullandı. Gereken yerlerde yaptığı vurgularla öğrencilerin derse ilgisini çekebildi. Ayrıca öğrenciler tarafından sorulan tüm sorular cevaplandı. Beden dilinden, jest ve mimiklerden yaralanıldı.
Etkinlikler arası geçişler: Etkinlik öğrencilere açıklandı, uygulandı. Öğretmen derste bir etkinlik yaptığı için etkinlikler arası geçişi gözlemleyemedim.


Öğrenci performansını değerlendirme: Bilişim teknolojileri dersinde sınav yapılmadığı için “eğer sınav yapılsaydı şu soru sorulurdu” şeklinde bir soru öğrencilere yöneltildi. Yazılım türü il ilgili bir soru öğrencilere soruldu. Toplu olarak tüm öğrenciler ile soru cevaplandı ve öğrencilere açıklandı.

Ders bitirme: Dersin işlenişi, dersin işleniş basamaklarına uygun olarak gerçekleştirildi. Öğretmen derste önce sorular soruyor, öğrencilerin düşünmelerini sağlıyor daha sonra cevaplar doğrultusunda konuyu toparlayarak anlatıyordu. Öğrencilere anlatılan internetten alışveriş konusu son olarak tekrar edilerek özetlendi. Konunun anlaşılıp anlaşılmadığı öğrencilere soruldu. Anlaşılmayan yerler tekrar anlatıldı. Öğretmen ileriye yönelik konudan öğrencilere bahsetmedi. Dersin bitirildiği öğrencilere bildirildi.
2–3 dakika içerisinde sınıf boşaltıldı. Öğrencilerden, gelecek olan diğer sınıfın öğrencilerine kolaylık açısından bilgisayarların kapatılması istenmedi.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder